Ekonomi

Moda çorap satışlarını patlattı

Çorap Sanayicileri Derneği Lideri EnderDoğan, çorap branşındaki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye’de çorap üretiminin her zaman arttığına dikkat çeken Doğan, ülkenin üretim ve ihracatta dünyanın ikinci büyük üreticisi olduğunu söyledi.

Sektör olarak teknolojiyi çok yakından takip ettiklerini ve üretimin büyük bir bölümünü son teknoloji makinelerle gerçekleştirdiklerini anlatan Doğan, “Bu nedenle üretim miktarları sürekli artıyor. Genel olarak üretim diğerlerine göre bir sezon geride kalıyor. satışlara “Yaz çoktan tamamlandı. Tabii kış aylarında çorap tüketimi daha fazla olduğu için üretimi de fazla oluyor” dedi.

Piyasada en çok tüketilen ve ihtiyaç duyulan türün “soket” denilen olağan çoraplar olduğunu belirten Doğan, “İki farklı külotlu çorap inceleniyor. Biri pamuklu, kalın ama çocukların da giydiği, diğeri ise ince naylon. Daha çok bayanların tercih ettiği çorap. İnce çorap üretimi diğer pamuk grubuna göre nispeten daha az. Pandemi döneminde bu tür çoraplara ihtiyaç daha da azdı” dedi.

Doğan, renkli ve desenli çorap modası hakkında şunları söyledi:

“Uzun zamandır bu akım devam ediyor. Erkek modasında kısa paça pantolonların yaygınlaşmasıyla birlikte ayakkabının ortasındaki ve paça kısmındaki bölgeye dikkat çekmek için geliştirildi ve daha sonra daha belirgin hale geldi. modanın vazgeçilmez modülü olan çorabın yeri. Erkekler için olduğu kadar kadınlar için de çok cazipti. “Bu trend takip edildi. Sonuç olarak çorap branşında büyük bir gelişme oldu. Tedarikçilerden makine imalatçılarına ve hatta ambalaj sektörüne kadar tüm segmentler bu doğrultuda gelişmiştir. Bu nedenle çorap satışları oldukça arttı. Bu eğilim halen kendi içinde gelişmektedir.”

Çorabın artık giyim tarzının önemli bir parçası haline geldiğine işaret eden Doğan, ​”Ne giyersek giyelim çorap olarak ne giyelim diye düşünürüz. Bu sebeple daha çok alım yapılmaktadır. Renk alternatifleri daha da arttı. Olağanüstü bir eser. oldu.” dedi.

Yılbaşı öncesi çorap satışlarının normal aylara göre olumlu bir seyir izlediğini belirten Doğan, ​”Hem yılbaşı hem de diğer özel günler için müşterilerin istekleri doğrultusunda o günlere özel çoraplar üretiliyor.”

İlk 10 ayda 1 milyar 122 milyar dolar ihracat

Sektörün dış ticaret rakamlarını değerlendiren Doğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

​”2021’in 10 ayında 1.068 milyar dolar ihracat yapılırken bu yılın 10 aylık döneminde ihracat 1.122 milyar dolara ulaştı. 2021 yılını 1.310 milyar dolarlık ihracatla kapattık. Benim iddiam bu yılı ibretlik rakamlarla kapatacağımızdır. Bu yılın son 2 ayında düşüş var. Bu düşüşün rakamları etkileyeceğini tahmin ediyorum. Ancak yine de geçen yılın altına düşmeyecek. Pamuklu çorap dediğimiz bebek, çocuk, kadın ve erkek çorapları ihracatta yüklü olarak ihraç edilmektedir. Ayrıca pamuklu ve ince külotlu çorap ihraç edilmektedir. Ayrıca özellikle spor amaçlı teknik çorap ihracatımız da artış trendi gösteriyor. Çorap ihracatında en büyük pazarımız Avrupa Birliği ülkeleridir. İhracatımızın yüzde 75’ini burada yapıyoruz. En çok ihracat yaptığımız ülkeler ise Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda, İspanya ve İtalya.”

Enerji fiyatlarının sektör olarak kendilerini en çok zorlayan konulardan biri olduğuna işaret eden Doğan, kendileri gibi Avrupa’ya eser satmaya çalışan ülkelerle kıyaslandığında güç ünitesi fiyatlarının zirvede olduğunu söyledi.

İşçilik fiyatları gibi diğer maliyetlerin de rekabet güçlerini etkilediğini anlatan Doğan, “Devletin verdiği teşviklerin daha cazip hale getirilmesi ve yaygınlaştırılması gerekiyor. Yeni yılla birlikte artan maliyetler tüm sektöre yük olacak. 2023’te finansman ihtiyacının daha da artacağını düşünüyorum.” the

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu